THEATER DE SPEELDOOS BAARN • verrassend • inspirerend • verbindend
  • Home
  • Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen (corona & algemeen)

Ik kan mijn tegoed niet vinden. Waar vind ik dat?

Log in op uw account. U vindt uw tegoed terug onder MIJN ACCOUNT, onder TEGOEDEN (in het drop-down menu). Bent u uw wachtwoord vergeten? Maak dan geen nieuw account aan maar klik dan op Wachtwoord vergeten? U ontvangt dan in uw mailbox een e-mail met daarin instructies om op een eenvoudige wijze uw wachtwoord te wijzigen. Kijk in uw spam als deze e-mail niet binnen 5 minuten binnen is. Lukt het alsnog niet om in te loggen of heeft u een andere vraag, stuur dan een e-mail naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl. Wij lossen uw probleem graag op.

Ik had kaarten voor meer dan één geannuleerde voorstelling en wil zowel een voucher/ tegoedbon als doneren en/of restitutie. Kan dat en wat moet ik dan doen?

Indien u kiest voor een voucher/tegoed en u hiervoor toestemming geeft in uw account op onze website, worden alle gekochte kaarten van alle geannuleerde voorstellingen omgezet naar tegoed. Online kunt u helaas niet kiezen voor verschillende opties voor uw openstaande kaarten. Indien u verschillende wensen heeft wat betreft de kaarten van meer dan één geannuleerde voorstelling, dan maken wij dit voor u in orde via de theaterkassa. U kunt contact opnemen met onze theaterkassa via theaterkassa@speeldoosbaarn.nl of bel met de theaterkassa (035-541 80 50) op een van onderstaande tijden.

MA 4 MEI - 10:00-12:00 U
WO 6 MEI - 10:00-12:00 U
MA 11 MEI - 10:00-12:00 U


Onze kassamedewerker handelt eerst uw donatie of restitutie af. Daarna kunt u zelf in uw account toestemming geven voor de tegoedbon. Helaas kunnen verschillende wensen dus niet allemaal online geregeld worden, maar wij hopen dat u de moeite wilt nemen om dit met onze kassamedewerker te regelen.

Ik wil graag doneren maar bij wie komt dit terecht?

Uw donaties zijn meer dan welkom in deze financieel lastige tijd! Uw donatie zal deels aan ons theater ten goede komen, maar ook deels aan de artiest en zijn/haar impresariaat. In de theaterbranche wordt nog overleg gevoerd over de verdeling van het gedoneerde geld, zodat dit zo eerlijk mogelijk wordt verdeeld. Uw donatie is meer dan welkom: alle beetjes helpen!

Kan ik mijn tegoed ook contant aan de kassa ophalen of d.m.v. retourpinnen?

Nee, dat kan helaas niet. Een eenmaal aangevraagd tegoed is niet meer contant of d.m.v. retourpinnen af te halen aan onze kassa. Onze kassamedewerker kan uw tegoed wel voor u besteden bij uw volgende aankoop wanneer onze kassa weer geopend is voor de verkoop van kaarten voor het nieuwe theaterseizoen.

Hoe weet ik waar ik mijn tegoed aan kan besteden komend theaterseizoen?

Omdat het nog niet zeker is wanneer ons theater definitief weer opengaat, kunnen wij nog niet met het theaterprogramma 2020-2021 naar buiten komen. Wij kunnen alvast wel verklappen dat het een fantastisch gevarieerd aanbod is, met nog meer voorstellingen dan voorgaande seizoenen. Er is weer ruime keuze in de genres cabaret (waaronder Op weg naar Carré), muziek(theater), theaterconcerten, toneel (waaronder Top Theater), musical, opera, dans, theaterspecials en familietheater. Kortom, er is echt voor elk wat wils!

Dus maakt u zich geen zorgen of er wel iets leuks voor u bij zit. U kunt het tegoed overigens ook besteden aan filmkaarten. De kaartverkoop voor het nieuwe seizoen is op dit moment helaas nog niet gestart.

Hoe weet ik wanneer de kaartverkoop van het nieuwe seizoen van start gaat?

Als de kaartverkoop van start gaat, is het volledige programma van theaterseizoen 2020-2021 terug te vinden op https://speeldoosbaarn.nl/agenda

Bent u geabonneerd op onze nieuwsbrief? Dan bent u als eerste op de hoogte! Wij communiceren het moment van de start kaartverkoop zodra bekend, direct via onze nieuwsbrief. Ontvangt u onze nieuwsbrief nog niet maar wilt u wel op de hoogte gesteld worden? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief: https://speeldoosbaarn.nl/aanmelden-nieuwsbrief.

Wat gebeurt er als ik online kaarten voor een voorstelling wil kopen en dat bedrag is anders dan mijn gekregen tegoed?

Bij een volgende aankoop van theater- of filmkaarten via onze website is dit tegoed online besteedbaar; geheel of in delen. Is uw tegoed hoger dan het bedrag van uw aankoop? Dan blijft er nog een restbedrag over die u een andere keer kunt besteden (binnen de geldigheidstermijn). Het is helaas niet mogelijk een eventueel restbedrag contant of d.m.v. retourpinnen terug te vragen. Is uw aankoopbedrag hoger dan het tegoed? Dan kunt u het restant bijbetalen (via iDEAL, credit card of Podium Cadeaukaart).

Ik heb (ook) kaarten voor een voorstelling in periode 12 maart - 19 mei 2020 maar ik heb nog niets gehoord.

U heeft dan waarschijnlijk kaarten voor een voorstelling die wij nog aan het verplaatsen zijn. Wij informeren u later over de nieuwe datum. Omdat het nog niet duidelijk is wanneer de theaters weer open kunnen, is het nog niet mogelijk om definitief verplaatste data te communiceren. Wij vragen u dus nog even geduld te hebben en rekenen op uw begrip.

Waar kan ik meer informatie vinden over de regeling ‘Bewaar je ticket’?

U vindt meer info over de Bewaar je Ticket regeling op onze eigen website: www.speeldoosbaarn.nl/bewaar-je-ticket maar ook via de landelijke regeling.

De regeling Bewaar je Ticket is opgesteld in samenspraak met onder meer de verschillende brancheorganisaties in de culturele sector, het ministerie van OCW, het ministerie van Economische Zaken en de Autoriteit Consument & Markt. Meer info over deze landelijke regeling? Zie: www.bewaarjeticket.nl

Wat kan ik (nog meer) doen om Theater de Speeldoos financieel te helpen?

U zou ons heel erg helpen door Vriend te worden van ons theater. Uw vriendenlidmaatschap komt volledig ten goede aan ons theater. En u krijgt er zelf ook nog iets voor terug! U bent al Vriend (per huisadres) voor minimaal € 35. Meld u hier aan als Vriend van Theater de Speeldoos: https://speeldoosbaarn.nl/vrienden. Daar leest u ook alles over de vriendenvoordelen.
 

 

Hoe bestel ik kaarten via de website?

Kaarten bestellen via onze website gaat eenvoudig en snel. Hiervoor dient u over een account te beschikken of er eenmalig een aan te maken met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Volg hier ons stappenplan: https://speeldoosbaarn.nl/inloggen

Ik kan niet inloggen. Wat nu?

Bent u uw wachtwoord vergeten, maak dan geen nieuw account aan maar klik dan op Wachtwoord vergeten? U ontvangt dan in uw mailbox een e-mail met daarin instructies om op een eenvoudige wijze uw wachtwoord te wijzigen. Kijk in uw spam als deze e-mail niet binnen 5 minuten binnen is. Lukt het alsnog niet om in te loggen of heeft u een andere vraag, stuurt u dan een e-mail naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl. Wij lossen uw probleem graag op.

Ik heb mijn e-tickets niet ontvangen

Het komt weleens voor dat de e-mail met de e-tickets tussen de ongewenste e-mail terechtkomt, omdat deze als spam herkend wordt. Is dit niet het geval, mailt u dan naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl

Kan ik zelf bepalen waar ik zit bij kopen van kaarten via de website en wat zijn de beste plekken?

In het bestelproces ziet u bij een geplaceerde zaal vanzelf onze zaalplattegrond verschijnen. U klikt op de zaalplattegrond de door u gewenste stoelen aan; in de zaal of op het balkon. In ons theater heeft u overal goed zicht. Geluid- en techniektafel zijn geplaatst in het midden van rij 7 en rij 8. Het balkon valt over de laatste rijen van de zaal heen, rij 8 t/m 11. Vanaf rij 5 loopt de zaal op. Naast de hoekplaatsen op rij 9 staat een pilaar. Deze pilaren ontnemen niet het zicht op het podium vanaf hoekplaatsen rij 10 en 11. In geval van een “volloopzaal” kunt u uw eigen plekken niet via de website kiezen. Hetzelfde geldt voor een voorstelling in ons Kleine Zaal.

Het lukt niet om met iDEAL te betalen

Helaas is dit een probleem bij de bank. De website houdt de kaarten een uur voor u vast, daarna worden de kaarten weer vrijgegeven. Probeert u het dan nog eens. Bij blijvende problemen kunt u contact opnemen met de theaterkassa : 035 - 541 80 50 of via theaterkassa@speeldoosbaarn.nl

Kan ik contant betalen?

Met ingang van 1 januari 2020 is het aan de theaterkassa uitsluitend nog mogelijk om uw theater- en filmkaarten via pinbetaling af te rekenen. Wanneer u pint, maakt u met ons het theater veiliger en het kassawerk efficiënter. Dit is voor u als bezoeker misschien even wennen. Vandaar dat wij een overgangsfase hanteren en u tot en met eind december 2019 desgewenst nog met contant geld kunt afrekenen aan de theaterkassa. Aan de bar blijft het tot 1 september 2020 nog mogelijk contant af te rekenen, ook al heeft (contactloos) pinnen daar tot die tijd ook onze voorkeur. Wij rekenen op uw begrip en bedanken u alvast voor uw medewerking.

Kan ik betalen met de Podium Cadeaukaart, theaterbon, vvv-bon, etc ….?

U kunt betalen met de PODIUM Cadeaukaart en de Theater & Concertbon. De Podium Cadeaukaart is zowel inwisselbaar bij onze theaterkassa als via de website. De waarde die op uw Podium Cadeaukaart staat, kan in één keer of in delen worden besteed. U kunt de Podium Cadeaukaart in ons theater tevens gebruiken voor de aankoop van filmkaarten. De papieren Theater & Concertbon is alleen te verzilveren aan de theaterkassa. Let op: Van de Podium Cadeaukaarten die na september 2019 aangeschaft zijn, is het opgeladen tegoed niet meer oneindig te besteden, maar slechts tot een maximum van 3 jaar.

Waar vind ik de pincode voor het online betalen met de PODIUM Cadeaukaart?

De pincode vindt u op de achterkant van de PODIUM Cadeaukaart. Onderaan ziet u een klein rechthoekig vakje met “kraslaag”. Dit laagje moet met een scherp voorwerp eraf gekrast worden. Doe dit echter wel voorzichtig, anders krast u de pincode mogelijk ook weg. Bij het online kopen van kaarten op de website van See Tickets wordt ook gevraagd om de pincode. Dit is de veiligheidscode achterop de PODIUM Cadeaukaart. De code vindt u onder de kraslaag.

Ik ben verhinderd; kan ik de plaatsbewijzen teruggeven?

Wanneer u verhinderd bent, dan is het tot uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling mogelijk de gekochte kaarten te ruilen voor een andere theatervoorstelling (binnen het lopende seizoen). Hiervoor wordt per kaart €2,50 administratiekosten in rekening gebracht. Kaarten voor operavertoningen kunnen uitsluitend worden geruild voor andere operakaarten binnen het theaterseizoen. Online gekochte e-tickets kunnen omgeruild worden aan de theaterkassa of door middel van het sturen van een omruilverzoek per e-mail naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl. Kaarten gekocht aan de theaterkassa of kaarten die via de website afgerekend zijn met de Podium Cadeaukaart kunnen alleen omgeruild worden aan de theaterkassa. De openingstijden van onze theaterkassa zijn ma • wo • do van 10.00 - 12.00 uur Omruilen is NIET mogelijk voor geboekte filmkaarten of voorstellingen uit de series Op weg naar Carré, Top Theater en Opera.

Er staat dat de voorstelling om 0.00 uur afgelopen is. Klopt dit?

In het geval dat er bij de eindtijd 0.00 uur vermeld staat, dan is helaas bij ons de duur van de voorstelling niet bekend. Regelmatig zijn wij pas kort van tevoren op de hoogte hoe lang de voorstelling duurt en of er al dan niet een pauze in de voorstelling zit.

Waar kan ik parkeren?

Op het parkeerterrein achter ons gebouw is parkeerruimte voor ruim honderd auto's, waar u gratis kunt parkeren. Mocht deze parkeerplaats vol zijn, kunt u parkeren in de straten in de omliggende woonwijk. U kunt ook parkeren op het parkeerterrein van Sportpark Ter Eem, aan de overzijde van de Geerenweg (ongeveer 5 minuten loopafstand). Parkeren in Baarn is overal gratis.

Beschikt het theater over een restaurant?

Wij hebben geen restaurant waar u voorafgaand aan de voorstelling een hapje kunt eten. Wij geven u wel graag suggesties voor restaurannts in Baarn. Zie www.speeldoosbaarn.nl/contact/restaurants.

Mag mijn kind op schoot en moet ik dan voor mijn kind een kaartje kopen?

U mag uw kind op schoot houden, er moet echter wel een stoel voor uw kind gereserveerd worden i.v.m. de veiligheid (brandweervoorschrift). Er zijn stoelverhogers beschikbaar. Deze staan klaar bij de ingang van de theaterzaal.

Speeldoosbaarn.nl gebruikt cookies om de website zo klantvriendelijk mogelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u met deze Cookies