THEATER DE SPEELDOOS BAARN • verrassend • inspirerend • verbindend
  • Home
  • Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wat kan ik doen om Theater de Speeldoos financieel te steunen?

U zou ons heel erg helpen door Vriend te worden van ons theater. Uw vriendenlidmaatschap komt volledig ten goede aan ons theater. En u krijgt er zelf ook nog iets voor terug! U bent al Vriend (per huisadres) voor minimaal € 35. Meld u hier aan als Vriend van Theater de Speeldoos: https://speeldoosbaarn.nl/vrienden. Daar leest u ook alles over de vriendenvoordelen.

Hoe weet ik wanneer de kaartverkoop voor voorstellingen in 2021 van start gaat?

Als de kaartverkoop van start gaat, is het programma tot de ZOMER 2021 terug te vinden op https://speeldoosbaarn.nl/agenda

Bent u geabonneerd op onze nieuwsbrief? Dan bent u als eerste op de hoogte! Wij communiceren het moment van de start kaartverkoop zodra bekend, direct via onze nieuwsbrief. Ontvangt u onze nieuwsbrief nog niet maar wilt u wel op de hoogte gesteld worden? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief: https://speeldoosbaarn.nl/aanmelden-nieuwsbrief.

Hoe bestel ik kaarten via de website?

Kaarten bestellen via onze website gaat eenvoudig en snel. Hiervoor dient u over een account te beschikken of er eenmalig een aan te maken met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. Volg hier ons stappenplan: https://speeldoosbaarn.nl/inloggen

Ik kan niet inloggen. Wat nu?

Bent u uw wachtwoord vergeten, maak dan geen nieuw account aan maar klik dan op Wachtwoord vergeten? U ontvangt dan in uw mailbox een e-mail met daarin instructies om op een eenvoudige wijze uw wachtwoord te wijzigen. Kijk in uw spam als deze e-mail niet binnen 5 minuten binnen is. Lukt het alsnog niet om in te loggen of heeft u een andere vraag, stuurt u dan een e-mail naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl. Wij lossen uw probleem graag op.

Ik heb mijn e-tickets niet ontvangen

Het komt weleens voor dat de e-mail met de e-tickets tussen de ongewenste e-mail terechtkomt, omdat deze als spam herkend wordt. Is dit niet het geval, mailt u dan naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl

Kan ik zelf bepalen waar ik zit bij kopen van kaarten via de website en wat zijn de beste plekken?

In het bestelproces ziet u bij een geplaceerde zaal vanzelf onze zaalplattegrond verschijnen. U klikt op de zaalplattegrond de door u gewenste stoelen aan; in de zaal of op het balkon. In ons theater heeft u overal goed zicht. Geluid- en techniektafel zijn geplaatst in het midden van rij 7 en rij 8. Het balkon valt over de laatste rijen van de zaal heen, rij 8 t/m 11. Vanaf rij 5 loopt de zaal op. Naast de hoekplaatsen op rij 9 staat een pilaar. Deze pilaren ontnemen echter niet het zicht op het podium vanaf hoekplaatsen rij 10 en 11. In geval van een 'volloopzaal' kunt u uw eigen plekken niet via de website kiezen. Hetzelfde geldt voor een voorstelling in onze Kleine Zaal.

Het lukt niet om met iDEAL te betalen

Helaas is dit een probleem bij de bank. De website houdt de kaarten een uur voor u vast, daarna worden de kaarten weer vrijgegeven. Probeert u het dan nog eens. Bij blijvende problemen kunt u contact opnemen met de theaterkassa : 035 - 541 80 50 of via theaterkassa@speeldoosbaarn.nl

Kan ik contant betalen?

In ons theater is het alleen nog mogelijk om met pinpas of uw mobiele telefoon af te rekenen en niet langer met contant geld. Dit geldt zowel voor onze theaterkassa als aan de bar. 'Pin Only' is hygiënischer, veiliger en efficiënter. Wij rekenen op uw begrip en bedanken u alvast voor uw medewerking.

Kan ik betalen met de Podium Cadeaukaart, theaterbon, vvv-bon, etc ….?

U kunt betalen met de PODIUM Cadeaukaart en de Theater & Concertbon. De Podium Cadeaukaart is zowel inwisselbaar bij onze theaterkassa als via de website. De waarde die op uw Podium Cadeaukaart staat, kan in één keer of in delen worden besteed. U kunt de Podium Cadeaukaart in ons theater tevens gebruiken voor de aankoop van filmkaarten. De papieren Theater & Concertbon is alleen te verzilveren aan de theaterkassa. Let op: Van de Podium Cadeaukaarten die na september 2019 aangeschaft zijn, is het opgeladen tegoed niet meer oneindig te besteden, maar slechts tot een maximum van 3 jaar.

Waar vind ik de pincode voor het online betalen met de PODIUM Cadeaukaart?

De pincode vindt u op de achterkant van de PODIUM Cadeaukaart. Onderaan ziet u een klein rechthoekig vakje met 'kraslaag'. Dit laagje moet met een scherp voorwerp eraf gekrast worden. Doe dit echter wel voorzichtig, anders krast u de pincode mogelijk ook weg. Bij het online kopen van kaarten op de website van See Tickets wordt ook gevraagd om de pincode. Dit is de veiligheidscode achterop de PODIUM Cadeaukaart. De code vindt u onder de kraslaag.

Ik ben verhinderd; kan ik de plaatsbewijzen teruggeven?

Wanneer u verhinderd bent, dan is het tot uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling mogelijk de gekochte kaarten te ruilen voor een andere theatervoorstelling (binnen het lopende seizoen). Hiervoor wordt per kaart € 2,50 administratiekosten in rekening gebracht. Kaarten voor operavertoningen kunnen uitsluitend worden geruild voor andere operakaarten binnen het theaterseizoen. Online gekochte e-tickets kunnen omgeruild worden aan de theaterkassa of door middel van het sturen van een omruilverzoek per e-mail naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl. Kaarten gekocht aan de theaterkassa of kaarten die via de website afgerekend zijn met de Podium Cadeaukaart kunnen alleen omgeruild worden aan de theaterkassa. De openingstijden van onze theaterkassa zijn MA • WO • DO van 10.00 - 12.00 uur. Omruilen is NIET mogelijk voor geboekte filmkaarten of voorstellingen uit de series Op weg naar Carré, Top Theater en Opera.

Er staat dat de voorstelling om 0.00 uur afgelopen is. Klopt dit?

In het geval dat er bij de eindtijd 0.00 uur vermeld staat, dan is helaas bij ons de duur van de voorstelling niet bekend. Regelmatig zijn wij pas kort van tevoren op de hoogte hoe lang de voorstelling duurt en of er al dan niet een pauze in de voorstelling zit.

Waar kan ik parkeren?

Op het parkeerterrein achter ons gebouw is parkeerruimte voor ruim honderd auto's, waar u gratis kunt parkeren. Mocht deze parkeerplaats vol zijn, kunt u parkeren in de straten in de omliggende woonwijk. U kunt ook parkeren op het parkeerterrein van Sportpark Ter Eem, aan de overzijde van de Geerenweg (ongeveer 5 minuten loopafstand). Parkeren in Baarn is overal gratis.

Beschikt het theater over een restaurant?

Wij hebben geen restaurant waar u voorafgaand aan de voorstelling een hapje kunt eten. Wij geven u wel graag suggesties voor deze restaurants in Baarn. Zie www.speeldoosbaarn.nl/contact/restaurants

Waarom is er een leeftijdsindicatie?

Bij kinder- en jeugdvoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Deze indicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling is gemaakt. Deze is gebaseerd op de inhoud en de lengte van de voorstelling. Kinderen jonger dan deze richtleeftijd kunnen de voorstelling voor de spelers en andere bezoekers verstoren. Wij vragen of u hier rekening mee wilt houden.

Mag mijn kind op schoot en moet ik dan voor mijn kind een kaartje kopen?

U mag uw kind op schoot houden, er moet echter wel een stoel voor uw kind gereserveerd worden i.v.m. de veiligheid (brandweervoorschrift). Er zijn stoelverhogers beschikbaar. Deze staan klaar bij de ingang van de theaterzaal.

Kan ik met een baby naar de voorstelling?

Nee, dit kan helaas niet. Bij kindervoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Kinderen jonger dan deze leeftijdsindicatie kunnen wij helaas niet toelaten. Niet alleen is een voorstelling voor de baby wellicht te indrukwekkend, ook kan de baby overlast bezorgen voor de overige bezoekers.

Speeldoosbaarn.nl gebruikt cookies om de website zo klantvriendelijk mogelijk te maken. Bezoekt u onze website, dan gaat u met deze Cookies