Foto: Lilianne Vloet

Veelgestelde Vragen

Hoe bestel ik kaarten via de website?

Kaarten bestellen via onze website gaat eenvoudig en snel. Hiervoor dien je over een account te beschikken of er eenmalig een aan te maken. Dit doe je als volgt:

  • Klik op ‘Mijn Theater’ rechtsbovenin
  • Vul je mailadres in en klik op verder
  • Klik op inlogcode versturen
  • Open je mailbox, hier staat een mail klaar met de inlogcode
  • Vul de code in op de website en klik op verder
  • Stel je nieuwe wachtwoord in (je kan er ook voor kiezen deze stap over te slaan en bij het inloggen telkens een inlogcode per mail te ontvangen)
  • Kies voor wachtwoord instellen en klik op verder
  • Kies of je de nieuwsbrief/nieuwsbrieven en/of brochure wilt ontvangen en klik op Verder
  • Vul je profielgegevens aan en sla op. Let op wil je de brochure ontvangen, vul dan ook je adres in

Je kan er ook voor kiezen om geen wachtwoord in te stellen en deze stap over te slaan. In dat geval ontvang je bij het inloggen een inlogcode per mail. Je kan altijd op een later moment een wachtwoord instellen via wachtwoord instellen in je account.

 Volg hier ons uitgebreide stappenplan om kaarten te bestellen.

Ik kan niet inloggen. Wat nu?

Heb je een wachtwoord ingesteld maar ben je deze vergeten? Vul je mailaders en en kies voor inlogcode versturen. Je kunt dan inloggen met de code die je via de mail ontvangt. Klik op jouw account en kies voor wachtwoord instellen om een nieuw wachtwoord in te stellen. Je kunt er ook voor kiezen om telkens met een inlogcode ipv wachtwoord in te loggen. Lukt het alsnog niet om in te loggen of heb je een andere vraag, stuur dan een e-mail naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl. Wij lossen jouw probleem graag op.

Ik heb mijn e-tickets niet ontvangen

Het komt weleens voor dat de e-mail met de e-tickets tussen de ongewenste e-mail terechtkomt, omdat deze als spam herkend wordt. Je kunt tickets altijd opnieuw terugvinden door deze naar jezelf te mailen. Ga in jouw account naar Mijn bestellingen en kies voor Opnieuw mailen bij de desbetreffende voorstelling. 

Kan ik zelf mijn zitplaats bepalen bij het kopen van kaarten via de website en wat zijn de beste plekken?

In het bestelproces zie je bij een geplaceerde zaal vanzelf onze zaalplattegrond verschijnen. Je klikt op de zaalplattegrond de door jou gewenste stoelen aan; in de zaal of op het balkon. In ons theater heb je overal goed zicht. Geluid- en techniektafel zijn geplaatst in het midden van rij 7 en rij 8. Het balkon valt over de laatste rijen van de zaal heen, rij 8 t/m 11. Vanaf rij 5 loopt de zaal op. Naast de hoekplaatsen op rij 9 staat een pilaar. Deze pilaren ontnemen echter niet het zicht op het podium vanaf hoekplaatsen rij 10 en 11. In geval van een ‘volloopzaal’ kun je geen eigen plekken via de website kiezen. Hetzelfde geldt voor een voorstelling in onze Kleine Zaal.

Is het theater toegankelijk voor mindervaliden?

Ons theater is zeer goed toegankelijk voor mindervaliden. De entree bevat automatische schuifdeuren, er is een invalidentoilet en de theaterzaal beschikt over vier plaatsen speciaal voor rolstoelgebruikers. Deze kunnen zowel telefonisch als aan de theaterkassa worden gereserveerd. Rolstoelplaatsen kunnen niet worden besteld via de website. Voor het reserveren van deze kaarten betaal je geen administratiekosten. Let op: er is geen lift in het theater, het balkon bereikt u per trap.

Het lukt niet om via iDEAL te betalen

Helaas is dit een probleem bij de bank. De website houdt de kaarten een uur voor je vast, daarna worden de kaarten weer vrijgegeven. Probeer het dan nog eens. Bij blijvende problemen kun je contact opnemen met de theaterkassa : 035 - 541 80 50 of via theaterkassa@speeldoosbaarn.nl.

Kan ik contant betalen?

In ons theater is het alleen nog mogelijk om met pinpas of mobiele telefoon af te rekenen en niet langer met contant geld. Dit geldt zowel voor onze theaterkassa als aan de bar. 'Pin Only' is hygiënischer, veiliger en efficiënter. Wij rekenen op je begrip en bedanken je alvast voor je medewerking.

Kan ik betalen met de PODIUM Cadeaukaart, Theaterbon, VVV-Bon, etc?

Je kunt betalen met de PODIUM Cadeaukaart en de Theater & Concertbon. De PODIUM Cadeaukaart is zowel inwisselbaar bij onze theaterkassa als via de website. De waarde die op de Podium Cadeaukaart staat, kan in één keer of in delen worden besteed. Je kunt de PODIUM Cadeaukaart in ons theater tevens gebruiken voor de aankoop van filmkaarten. De papieren Theater & Concertbon is alleen te verzilveren aan de theaterkassa. Let op: Van de PODIUM Cadeaukaarten die na september 2019 aangeschaft zijn, is het opgeladen tegoed niet meer oneindig te besteden, maar slechts tot een maximum van 3 jaar.

Waar vind ik de pincode voor het online betalen met de PODIUM Cadeaukaart?

De pincode vind je op de achterkant van de PODIUM Cadeaukaart. Onderaan zie je een klein rechthoekig vakje met ‘kraslaag’. Dit laagje moet met een scherp voorwerp eraf gekrast worden. Doe dit echter wel voorzichtig, anders kras je de pincode mogelijk ook weg. 

Ik ben verhinderd. Kan ik de plaatsbewijzen teruggeven?

Wanneer je verhinderd bent, dan is het tot uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling mogelijk de gekochte kaarten terug te geven. Hiervoor wordt per kaart € 5,00 administratiekosten in rekening gebracht. Het resterende bedrag ontvang je als digitaal tegoed op je account en kun je nazien in je account onder tegoeden. Het tegoed kan in één keer of in delen verzilverd worden voor een nieuwe film/voorstelling, zowel online als aan de theaterkassa. Het tegoed heeft een geldigheidsduur van 1 jaar na afgifte. Daarna vervalt het tegoed en kan er geen aanspraak meer op gemaakt worden.

Gekochte tickets kunnen teruggegeven worden aan de theaterkassa of door het sturen van een verzoek tot annulering naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl. Let op: Heeft u geen e-mailadres in uw account, dan kan er geen geld in een digitaal tegoed gezet worden. In dat geval is het mogelijk om kaarten om te ruilen voor een andere voorstelling binnen het lopende seizoen. Hiervoor worden ook € 5,00 annuleringskosten per kaart in rekening gebracht.

Omruilen of omzetten naar een digitaal tegoed is NIET mogelijk voor geboekte filmkaarten of voor kaarten die met serievoordeel gekocht zijn zoals de serie Op weg naar Carré (cabaretvoorstellingen in onze Kleine Zaal).

TIP: Vrienden van ons theater kunnen tot 7 dagen voor aanvang van de voorstelling hun theaterkaarten wel kosteloos om laten zetten naar een digitaal tegoed. Lees hier meer over dit voordeel en de andere Vriendenvoordelen.

Vragen?
Stuur een e-mail naar theaterkassa@speeldoosbaarn.nl. Je ontvangt dan z.s.m. een reactie van ons.

Waar kan ik parkeren?

Op het parkeerterrein achter ons gebouw is parkeerruimte voor een kleine honderd auto's, waar je gratis kunt parkeren. Mocht deze parkeerplaats vol zijn, kun je parkeren in de straten in de omliggende woonwijk. Je kunt ook parkeren op het parkeerterrein van Sportpark Ter Eem, aan de overzijde van de Geerenweg (ongeveer 5 minuten loopafstand). Parkeren in Baarn is overal gratis.

Beschikt het theater over een restaurant?

Wij hebben geen restaurant waar je voorafgaand aan de voorstelling een hapje kunt eten. Wij geven je wel graag suggesties voor een aantal restaurants in Baarn.

Waarom is er een leeftijdsindicatie?

Bij kinder- en jeugdvoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Deze indicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling is gemaakt. Deze is gebaseerd op de inhoud en de lengte van de voorstelling. Kinderen jonger dan deze richtleeftijd kunnen de voorstelling voor de spelers en andere bezoekers verstoren. Wij vragen of je hier rekening mee wilt houden.

Mag mijn kind op schoot en moet ik een kaartje voor mijn kind kopen?

Je mag je kind op schoot houden, er moet echter wel een stoel voor je kind gereserveerd worden i.v.m. de veiligheid (brandweervoorschrift). Er zijn stoelverhogers beschikbaar. Deze staan klaar bij de ingang van de theaterzaal.

Kan ik met een baby naar de voorstelling?

Nee, dit kan helaas niet. Bij kindervoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Kinderen jonger dan deze leeftijdsindicatie kunnen wij helaas niet toelaten. Niet alleen is een voorstelling voor de baby wellicht te indrukwekkend, ook kan de baby overlast bezorgen voor de overige bezoekers.

Hoe weet ik wanneer de kaartverkoop voor de voorstellingen van een nieuw theaterseizoen van start gaat?

Ben je geabonneerd op onze nieuwsbrief? Dan ben je als eerste op de hoogte! Wij communiceren het moment van de start kaartverkoop zodra bekend, direct via onze nieuwsbrief. Ontvang je onze nieuwsbrief nog niet maar wil je wel op de hoogte gesteld worden? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief.

Als de kaartverkoop van start gaat, is het programma terug te vinden in onze agenda.

Wat kan ik doen om Theater de Speeldoos financieel te steunen?

Je zou ons heel erg helpen door Vriend te worden van ons theater. Je vriendenlidmaatschap komt volledig ten goede aan ons theater. En je krijgt er zelf ook nog iets voor terug! Je bent al Vriend (per huisadres) voor minimaal € 35. Meld je hier aan als Vriend van Theater de Speeldoos. Daar lees je ook alles over de vriendenvoordelen.

Wil je ons ruimhartiger steunen? Dat kan uiteraard ook! Kijk dan op Particulier Schenken.

Zit je vraag hier niet bij? Vul dan onderstaand formulier in. Wij komen dan z.s.m. met een antwoord bij je terug.

Neem contact met mij op

Dit veld is verplicht
Het e-mailadres is niet correct